Postup úřadu při přerušení nebo pokračování provozování živnosti
Podání bez vad
Jaký je postup úřadu v případě podání bez vad?
V podání jsou vady
Co se stane, má-li podání vady?
Sankce
Jaké může živnostenský úřad uložit sankce?
Zpracování došlého podání na živnostenském úřadě
Živnostenský úřad, který podání obdržel, podání zaeviduje a posoudí správnost jeho obsahu. Jsou-li součástí podání i údaje podané prostřednictvím CRM vůči dalším orgánům veřejné správy, předá živnostenský úřad příslušné údaje v následujících lhůtách:
Podání vůči správě sociálního zabezpečení, úřadu práce nebo zdravotní pojišťovně:
- Do 5 pracovních dnů ode dne podání nebo ode dne, kdy byly odstraněny závady podání.
Podání vůči správci daně:
- Do 3 pracovních dnů ode dne podání.
Zápis údajů o přerušení provozování živnosti nebo o pokračování v provozování přerušené živnosti musí být do živnostenského rejstříku proveden do 5 dnů ode dne podání nebo ode dne, kdy byly odstraněny závady v podání.
Postup řešení podání živnostenským úřadem závisí na správnosti obsahu podání. Vyplyne-li z učiněného podání nebo dalších úředních zjištění, že podnikatel nesplnil nějakou zákonem stanovenou povinnost nebo nedodržel zákonem stanovenou lhůtu, může za to živnostenský úřad uložit správní trest (sankci).