Další informace k ukončení provozování živnosti v provozovně

Související postupy

S oznámením ukončení provozování živnosti v provozovně mohou souviset i další úkony vůči živnostenskému úřadu – přerušení provozování živnosti, oznámení změn údajů, žádost o zrušení živnostenského oprávnění apod. Návody k těmto úkonům jsou k dispozici v příslušné části Průvodce.

Současně s oznámením ukončení provozování živnosti v provozovně lze na živnostenském úřadě v rámci centrálního registračního místa (CRM) učinit související podání vůči dalším orgánům veřejné správy (§§ 45a a 45b živnostenského zákona).

Vůči příslušnému orgánu sociálního zabezpečení lze učinit podání ve vztahu k:
  • Provozování samostatné výdělečné činnosti;
  • Důchodovému pojištění;
  • Nemocenskému pojištění.
Vůči úřadu práce lze učinit podání ve věci:
  • Vzniku volného pracovního místa nebo jeho obsazení.
Vůči příslušné zdravotní pojišťovně lze:
  • Podat oznámení podle zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Vůči správci daně lze elektronicky (ve formátu a struktuře stanovené Ministerstvem průmyslu a obchodu) nebo ústně do protokolu učinit:
  • Podání obsahující údaje požadované v přihlášce k registraci k dani z příjmů;
  • Podání obsahující údaje požadované v přihlášce k registraci k dani silniční;
  • Podání obsahující údaje požadované v oznámení o vstupu do paušálního režimu daně z příjmů.

Ve všech výše uvedených případech lze prostřednictvím CRM na vyjmenované orgány veřejné správy učinit stanovenou formou i oznámení ve věci změny příslušných údajů.

Časté otázky a odpovědi

Jaké datum ukončení provozovny musí podnikatel oznámit?

Den, kdy skutečně v provozovně končí provozování dané živnosti. Jedná se tedy o den, kdy na daném místě naposledy vykonával činnosti spadající do příslušné živnosti, případně o den, kdy podnikateli vypršelo oprávnění k užívání prostor, ve kterých je provozovna umístěna.