Další informace k ukončení provozování živnosti v provozovně
Související postupy
S oznámením ukončení provozování živnosti v provozovně mohou souviset i další úkony vůči živnostenskému úřadu – přerušení provozování živnosti, oznámení změn údajů, žádost o zrušení živnostenského oprávnění apod. Návody k těmto úkonům jsou k dispozici v příslušné části Průvodce.
Současně s oznámením ukončení provozování živnosti v provozovně lze na živnostenském úřadě v rámci centrálního registračního místa (CRM) učinit související podání vůči dalším orgánům veřejné správy (§§ 45a a 45b živnostenského zákona).
Vůči příslušnému orgánu sociálního zabezpečení lze učinit podání ve vztahu k:
- Provozování samostatné výdělečné činnosti;
- Důchodovému pojištění;
- Nemocenskému pojištění.
Vůči úřadu práce lze učinit podání ve věci:
- Vzniku volného pracovního místa nebo jeho obsazení.
Vůči příslušné zdravotní pojišťovně lze:
- Podat oznámení podle zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Vůči správci daně lze elektronicky (ve formátu a struktuře stanovené Ministerstvem průmyslu a obchodu) nebo ústně do protokolu učinit:
- Podání obsahující údaje požadované v přihlášce k registraci k dani z příjmů;
- Podání obsahující údaje požadované v přihlášce k registraci k dani silniční;
- Podání obsahující údaje požadované v oznámení o vstupu do paušálního režimu daně z příjmů.
Ve všech výše uvedených případech lze prostřednictvím CRM na vyjmenované orgány veřejné správy učinit stanovenou formou i oznámení ve věci změny příslušných údajů.